Què és la paràlisi Cerebral

La Federació de la Paràlisi Cerebral i la Pluridiscapacitat de Catalunya (FEPCCAT) entitat de la qual en alguns membres ho descriu d'aquesta manera:

"La Paràlisi Cerebral és un grup de trastorns permanents, que es produeixen durant el desenvolupament cerebral del fetus o del nadó, que suposa limitacions en el to muscular i la postura de la persona, i que poden limitar la seva activitat. Freqüentment, la Paràlisi Cerebral es troba acompanyada de trastorns cognitius, sensorials, de conducta, entre d'altres, així com també d'una salut fràgil, fet que comporta a la persona amb paràlisi cerebral tenir grans necessitats de suport per les seves dificultats funcionals severes.  Quan això passa, la persona amb Paràlisi Cerebral es troba en una situació de pluridiscapacitat.

Definim la pluridiscapacitat com una discapacitat greu d'expressió múltiple. És a dir, és tracta d'un estat complex de la persona en què concorren de forma interrelacionada dues o més discapacitats (principalment la física i la intel·lectual), que sol sumar trastorns sensorials, de conducta, de comunicació, entre d' altres, i una salut fràgil per la comorbiditat amb altres trastorns i/o patologies".

A l'Associació Aremi atenem persones amb aquestes característiques i també persones que han patit dany cerebral.