Diada St Jordi 2020

“Ens vam oblidar tots que estàvem confinats i de la duresa del moment”

Són paraules d’una de les monitores de la Residència AREMI que resumeixen el que ha estat una Diada de Sant Jordi en una situació tan extraordinària com la que aquest any, a causa del Covid-19, ens ha tocat viure. Una jornada on s’ha posat de manifest l’incansable entusiasme i el compromís de les persones que estan treballant durant tot l’estat d’alarma a la Residència.

La setmana prèvia a la Diada es va estar preparant un Sant Jordi que havia de ser més especial que mai. Es recitaven poemes per megafonia, es gaudia de música que ambientava i animava els cors i els ànims, cada unitat preparava un detall pel dia 23. Amb càpsules de cafè i molta creativitat es van fer unes roses molt originals perquè el dia de Sant Jordi, com cada any, ningú volia renunciar a la paradeta per vendre roses i altres records que fan les persones que hi viuen.

I amb aquesta voluntat la paradeta es va muntar com cada any, però aquest cop només “pels de casa” així que des de la mateixa recepció de la Residència les persones usuàries van anar fent el seu regal als responsables de cada sala, als professionals de suport del Centre Ocupacional, a la direcció, al personal de neteja i bugaderia, al de recepció, al sanitari... “Les mirades d’ells ho expressaven tot” així ha resumit la monitora aquests moments tan especials per l’emotivitat que va suposar la celebració d'aquesta Diada.

Cap al final del matí van arribar més roses. Aquest cop va ser la junta directiva de l’entitat que va voler reconèixer l’enorme tasca que està fent tot el personal, el seu rigor en els protocols de prevenció, en les mesures incòmodes adoptades per treballar amb persones amb gran dependència, mesures que han estat determinants i ens permeten comunicar, avui, que no tenim cap persona infectada. La rosa no ha estat sinó un símbol i expressió d’aquesta gratitud immensa.

Una de les propostes que s’havien fet a través de les Xarxes Socials havia estat fer una crida demanant que els amics, voluntaris, familiars i qui ho volgués, enviessin una poesia amb motiu del dia del Llibre. Se’n van rebre moltes, una de les més boniques, la dels companys de l’Escola AREMI que havien fet per felicitar les famílies dels alumnes i que van també van publicar a les Xarxes Socials. La crida ha estat un èxit i tots els poemes s’han anat llegint al llarg de la setmana prèvia a Sant Jordi. Ara decoren les parets i es deixaran uns dies més perquè tothom tingui temps de llegir-les i compartir-les. Volem agrair la complicitat dels nostres amics en fer que la Residència hagi estat també cultura.

Un poema escrit i decorat per un dels usuaris de la Residència il·lustra aquest article. Unes paraules que parlen de Sant Jordi i del confinament, d’una nova quotidianitat i en fi, d’una situació que esperem tots acabi ben aviat.

Vídeo - Resum de la Diada de Sant Jordi 2020

el 27-04-2020