“He nascut per viure la vida”

Amb la campanya “He nascut per viure la vida”  des de l’Associació AREMI demanem que es desenvolupi la normativa d’atenció primerenca en el marc del Dia Mundial de la Paràlisi Cerebral que se celebra divendres dia 6 d’octubre.

Aquesta és una de les principals demandes que el Moviment ASPACE ha posat de relleu amb la campanya “He nascut per viure la vida” i #HeNacidoParaVivirLaVida, lema que fa referència a que rebre una adequada atenció els primers anys de vida, marcarà el futur d’un infant amb Paràlisi Cerebral, el seu neurodesenvolupament i l’oportunitat de començar a rebre eines per a la seva vida independent.

Per commemorar aquest dia, infants, adolescents i adults amb Paràlisi Cerebral usuaris dels serveis de l’entitat, familiars i professionals d’AREMI, a més a més d’amics i la premsa convocada per l'ocasió, hem organitzat un esdeveniment a l’Arborètum de Lleida el dijous 5 d’octubre. Acompanyats dels responsables del parc i nombroses autoritats de la ciutat, entre elles Sandra Marco - Diputada d'Igualtat i Cooperació de la Diputació de Lleida, Ma Montserrat Bergés – Delegada de la Generalitat a Lleida, José Crespín - Sub-delegat del Govern Central, Carlos Enjuanes - 1r tinent d'Alcalde de Lleida i Núria Camps - Vice-rectora de la UdL, també regidors dels Ajuntaments de Lleida, Alpicat i la Granja d’Escarp, han adreçat unes paraules de reconeixement a la tasca de la nostra entitat i a l’esforç que fem tots plegats per a que la vida de les persones ateses als serveis d’AREMI sigui el més inclusiva possible.

En la intervenció de la nostra presidenta Ma Mercè Batlle ha argumentat la necessitat de reconèixer l’especificitat de la Paràlisi Cerebral i de comptar amb els suports econòmics necessaris, ha afegit que cal que s’estableixin uns marcs de coordinació eficaços entre els sistemes de salut, educació i serveis socials com a primer pas per assolir una vida independent i participativa.

L’acte ha prosseguit amb la lectura compartida d’un manifest a càrrec d’una alumna de l’escola,  una mare també d’una alumna de l’Escola d’Educació Especial AREMI, una persona usuària de Residència, una del Centre Ocupacional i una professional.

El director de l’Arborètum Josep Antoni Conesa ha llegit unes paraules plenes de força i emotivitat explicant la simbologia de la plantada de arbre, un salze ploraner. Aquesta plantada compartida entre autoritats, presidenta d’AREMI i dos alumnes de l’Escola, ha estat l’acció que ha de visibilitzar la commemoració del nostre Dia Mundial.

Si voleu conèixer tots els nostres arguments per fer aquesta demanda en el marc del Dia Mundial de la Paràlisi Cerebral, podeu obrir l’enllaç al document complert

MANIFEST 2023

el 11-10-2023