Línies d'Actuació del Centre Ocupacional

Cada persona usuaria del Centre Ocupacional disposa d'un Programa Individual de Rehabilitació (PIR), elaborat per l'equip de professionals multidisciplinar. Aquest programa integra de manera global, els diferents objectius a treballar per tal de cobrir les necessitats de la persona usuària i potenciar les seves capacitats. Tots els objectius de treball amb cada persona usuària sorgeixen d’una valoració completa inicial realitzada amb l’Escala de Valoració Internacional de la Funcionalitat (Escala CIF).

Cadascun d'aquests programes segueix les següents línies d'actuació amb el seu objectiu principal:

Desenvolupament Personal i Social

Aconseguir el màxim grau d'autonomia social dels usuaris i millorar la seva participació i inclusió social.

Promoció de la Salut

Mantenir i millorar  les capacitats físiques, cognitives i intel·lectuals dels usuaris.

Promoció de l'Autonomia

Fomentar els hàbits d’autonomia tant en la cura personal i a l'alimentació com pel que fa referència a les habilitats socials, tant dins com fora del centre.

Promoció de la Ocupació

Promoure la motivació vers la tasca i adquirir comportaments i hàbits de treball que guiïn el seu desenvolupament integral.