Història

L’Associació AREMI és una entitat d’iniciativa socialsense ànim de lucre, que va néixer el 27 d’abril de 1976 com a iniciativa d’un grup de pares i mares amb fills o filles afectats de paràlisi cerebral o altres discapacitats físiques motòriques, que van veure la necessitat de crear un centre adequat a les necessitats que presentaven aquests nens i nenes, donada la mancança de centres especialitzats a Lleida i província.

L’entitat va posar en funcionament el Centre d’Educació Especial AREMI a l’octubre de 1977, en un edifici situat al marge esquerre del riu Segre. Al novembre de 1982, però, el riu Segre va créixer, emportant-se el Centre. A partir d’aquí es va continuar la tasca en diferents ubicacions, fins al gener de 1990 que es van posar en funcionament les noves instal·lacions al c/ Mestre Tonet.s/n.

L’any 1991 l’Associació crea el Servei de Residència, situat a l’Av. De Navarra nº15. Actualment, i des de l’any 2008, l’atenció residencial es presta de manera més amplia en unes noves instal·lacions situades al c/ Garraf 17.

Per altra banda, l’any 1993 es va posar en marxa, el servei de Centre Ocupacional, en una ampliació del espais del c/Mestre Tonet, s/n, amb l’objectiu de continuar oferint l’activitat terapèutica a les persones en edat adulta.

Des de l’any 2003, l’Associació AREMI també disposa del Centre per a l’Autonomia Personal SIRIUS-AREMI. Un servei gratuït que ofereix informació, orientació i assessorament a persones amb discapacitat temporal i/o permanent i a la gent gran.