Història

L' Associació AREMI  és una  entitat d'iniciativa social,  sense ànim de lucre, que va néixer el 27 d'abril de 1976 com una iniciativa d'un grup de pares i mares amb fills o filles afectats de Paràlisi Cerebral o altres discapacitats físiques i/o motòriques que van veure la necessitat de crear un centre adequat a les necessitats que presenten aquests nens i nenes, donada la mancança de centres especialitzats a Lleida i província.

L’entitat va posar en funcionament el Centre d’Educació Especial AREMI a l’octubre de 1977, en un edifici situat al marge esquerre del riu Segre. Al novembre de 1982 però, el riu Segre va créixer, emportant-se l'Escola riu avall. A partir d’aquí es va continuar la tasca en diferents ubicacions, fins al gener de 1990 que es van posar en funcionament les noves instal·lacions al carrer Mestre Tonet, s/n.

L’any 1991 l’Associació crea el servei de Residència, situat a l’Avinguda de Navarra nº15. Actualment, i des de l’any 2008, l’atenció residencial es presta de manera més amplia en unes noves instal·lacions situades al carrer Garraf, 17 de Lleida.

L'Associació s'anava fent gran, l'any 1993 va posar en marxa, el servei de  Centre Ocupacional, en una ampliació dels espais del carrer Mestre Tonet, a continuació del Centre d'Educació, amb l'objectiu de continuar oferint l'activitat terapèutica a les persones en edat adulta.

Des de l'any 2003, l'Associació AREMI també disposa del  Centre per a l'Autonomia Personal SIRIUS-AREMI. Un servei gratuït que ofereix informació, orientació i assessorament a persones amb discapacitat temporal i/o permanent i també a les persones grans.