Projectes de la Residència

• Mototerapia. Es realitza amb la col·laboració de l'entitat Lleides, on podem gaudir d'una exhibició de salts i peripècies dels motoristes experts. L'experiència de pujar a la moto i donar un tomb amb els professionals de Lleides és el que més ens agrada. Tots gaudim de la sensació d'engegar una moto, donar gas i fer soroll.

• Grup de joves. El projecte es desenvolupa conjuntament amb la Parròquia Sant Ignasi de Loyola, consisteix en compartir inquietuds i valors que tenen les persones usuàries, a través d'un símbol que escollim i que compartim amb joves de característiques similars de fora de la Residència.

• Intercanvi generacional. L'activitat es realitza amb un grup d'avis del casal de la gent gran de “La Caixa” del barri de Balàfia, que durant l'any, ens preparen diferents activitats mentre gaudim de la seva companyia.

• Cuidem la Fiona. La Fiona és la nostra mascota, forma part de la nostra família a la Residència. Amb ella es realitzen activitats motrius com acaronar, respatllar i llençar la pilota. També ens cuidem de fer el seguiment de portar-la al veterinari i a la perruqueria. A través del contacte amb la Fiona, treballem la vessant afectiva i emocional. Sempre que podem sortim a passejar amb ella.

• Diaris de tasques. Les persones usuàries es distribueixen les tasques de la unitat de convivència: portar el carro del menjar, de la roba, parar i desparar taula, fer llits, cuidar el pati, etc. es porten a terme per cuidar casa seva.

• Detalls d'artesania.  A través d'aquesta activitat es realitzen detalls per celebracions, com comunions i casaments. Elaborem detalls d'artesania fets a mà pensant en les persones que ho gaudiran i que li donaran un valor social afegit. És un espai de treball inclusiu on posem en valor les capacitats de les persones usuàries. Us atreviu a desafiar la nostra imaginació?!

• ParadetaDurant l'any els i les residents tenen l'oportunitat de vendre objectes que han fet a diferents tallers de manualitats (imants, punts de llibre, gerros, ventalls...). La recaptació aconseguida es destina a poder desenvolupar altres activitats. Muntem la paradeta per Sant Jordi, Dinaremi, castanyada, cursa de la Paràlisi Cerebral Balàfia-Aremi...