Actuacions de l'Associació AREMI davant el Coronavirus

L’entitat ha adoptat mesures concretes que ha anat actualitzant en la mesura que les comunicacions dels diferents departaments han donat les instruccions i recomanacions pertinents.

Tant el Centre Ocupacional com el Centre d’Educació Especial estan tancats d'ençà que es va decretar l’estat d’alarma. La RESIDÈNCIA AREMI segueix funcionant tot i que talvcom ja es va informar, les visites de famílies i el programa Respir s’han anul·lat. Han quedat suspesos també els nous ingressos. Les activitats de la Residència s’han adaptat a les noves circumstàncies i han rebut el suport del personal del Centre Ocupacional.

En aquest espai de convivència s’han extremat les precaucions i les recomanacions preventives. En data d’avui cap de les persones ateses s’ha infectat de coronavirus, fet que posa en valor la tasca de tot el personal i la direcció que han vetllat per reduir els riscos i garantir el confort, la seguretat i el benestar de les 42 persones amb Paràlisi Cerebral i pluridiscapacitat per a les quals la Residència AREMI és la seva llar.

El servei SIRIUS malgrat estar tancat físicament segueix oferint suport telefònic a les persones que necessitin ajudes tècniques específiques.

Des de l’inici de l’estat d’alarma el personal del CENTRE OCUPACIONAL ha fet, i continua fent, un escrupolós seguiment telefònic per part tant de la treballadora social com dels monitors/es de les persones usuàries del servei, a elles i a les seves famílies se’ls fan recomanacions de diverses activitats i es prescriuen pautes quotidianes proposant tasques a criteri dels monitors de referència de cada persona.

Es proporcionen consells a seguir tant en qüestions d’alimentació, com mèdiques, psicològiques i de mobilització que ha prescrit l’equip tècnic format per la logopeda, la infermera, la psicòloga i la fisioterapeuta del Centre Ocupacional. D’altra banda es treballa en programacions futures i es fan les valoracions i revisions PIR que pertoquen.

El CENTRE D’EDUCACIÓ ESPECIAL AREMI durant el confinament, també està fent acompanyament i seguiment telefònic setmanal a les famílies de l’alumnat. Els professionals de les aules han fet arribar a les famílies documents amb propostes d’activitats per fer a casa, així com pautes i recomanacions individualitzades per a cada alumne, de manera que a les respectives llars es pugui treballar el màxim possible els aprenentatges que es fan a l’Escola.

Cada tutor/a d’aula ha fet seguiment telefònic com també l’ha fet la treballadora social, qui a banda, ha coordinat les beques menjador amb l’administració local i és l’enllaç permanent amb les famílies i els serveis de l’entitat.

Les fisioterapeutes, la logopeda, i l’equip sanitari també han elaborat un document amb recomanacions, pautes i propostes a seguir a casa, per cadascun dels alumnes de l’escola.

Així mateix, tots els professionals de l’escola segueixen fent les actualitzacions dels PI de cada alumne/a, i planificant formacions i coordinacions de treball internes que s’han hagut de postposar a causa d’aquest confinament.

En l’àmbit institucional l’Associació ha cancel·lat la Cursa de la Paràlisi Cerebral Balàfia-Aremi de 2020. La comissió ha optat per traslladar a la primavera de l’any vinent la 38a edició de l’esdeveniment esportiu. Queda pendent valorar la celebració del Torneig de Tennis previst per al mes de juny. Altres esdeveniments festius i socials de caràcter intern com la barbacoa de final de curs on es convida a les famílies de les persones usuàries són, ara per ara, una incògnita.

Aquestes mesures adoptades per l’entitat seguiran vigents fins el pròxim 26 d’abril, pròrroga de l’estat d’Alarma aprovada pel Congrés dels Diputats. Dependrà de les recomanacions posteriors la progressiva tornada a la normalitat de tots els serveis de l’entitat.

#TotAniràBé  #joemquedoacasa  #COVID19

el 16-04-2020