AREMI commemora el DMPC a la Plaça Paeria de Lleida

L’esdeveniment que commemora aquesta efemèride va començar a les 10h del matí amb les encoratjadores paraules que van pronunciar el delegat del Govern de la Generalitat, el president de la Diputació de Lleida, especialment emotives paraules de l’alcalde de la ciutat i les reivindicatives de la presidenta d’AREMI.

Seguidament nois i noies de l’entitat juntament amb representants dels professionals que els acompanyaven van llegir el Manifest sobre els Drets de les Persones amb Paràlisi Cerebral, elaborat a partir de vivències reals i quotidianes. Aquest Manifest s’ha llegit arreu de l’Estat i ha estat il·lustrat amb un vídeo i una campanya a les xarxes socials que amb el hashtag #DaleLaVuelta ha tractat amb ironia, però amb contundència, la vulneració constant dels drets de les persones amb discapacitat.

L’acte va seguir amb la Flashmob, tots plegats vam ballar a ritme del grup Buhos que enguany ha versionat la cançó cedida per la Fundació El Maresme “Jo soc com tu”. Un moment màgic: autoritats, nens i nois i noies amb Paràlisi Cerebral, professionals, famílies, vianants que s’aturaven per acompanyar-nos... juntament amb els entusiastes convidats a l’acte, els alumnes de 6è de primària de l’escola Ciutat Jardí, ballant plegats seguint la coreografia que utilitzant el llenguatge de signes va unir a les més de 200 persones aplegades a la plaça en una veu comú reivindicant la plena igualtat.

En acabar el ball, que es repetí un parell de cops, el conductor de l’acte va animar els presents a deixar un missatge, una reflexió, unes paraules... a “l’arbre dels desitjos” que es va instal·lar a la mateixa plaça per recollir els missatges de qui va voler deixar-ne constància.

Un any més hem celebrat el nostre dia. Després d’aquest esforç per a que s’empatitzi amb la nostra causa, toca treballar per a que la màgia de l’acte, les paraules i els discursos pronunciats siguin una realitat. És cosa de tots

Imatges del DMPC a la Plaça Paeria

Arbre del Desitjos