AREMI es prepara per reobrir els serveis

A punt d’entrar a la Fase 3 i deixar enrere l’Estat d’Alarma, a poc a poc anirem recuperant l’activitat normal amb el rigor que ens auto exigim i que a més a més marquen els protocols que s’han de seguir per anar restablint la normalitat.

La nostra prioritat i raó de ser són les persones amb Paràlisi Cerebral i discapacitats similars amb i per a les qui treballem a la nostra entitat, elles són especialment vulnerables i per elles i pels professionals al seu càrrec posarem tot l’esforç en la seva protecció i seguretat en aquesta nova fase.

Ja a la Fase 2 el Centre Ocupacional va obrir parcialment el Servei i amb cita prèvia les famílies van poder portar la persona usuària a rebre atenció terapèutica individual. Ara ja a punt per entrar a la fase 3, s’han adequat els espais per garantir la distància mínima de seguretat i s’han adoptat les mesures d’higiene i prevenció necessàries per reiniciar el servei de forma segura i sostenible.

El Centre Ocupacional recuperarà progressivament l’atenció presencial grupal, i s’oferiran de nou la totalitat de les activitats ocupacionals i terapèutiques habituals. Tanmateix se seguirà complementant amb el seguiment telefònic als usuaris i famílies tant per part dels tècnics com dels referents de sala.

El Centre d’Educació Especial AREMI durant el confinament ha inaugurat una pàgina web específica per a l’escola https://agora.xtec.cat/esc-educacioespecial-aremi/ on cada setmana s’hi ha publicat dues propostes d'activitats per a les famílies per fer a casa, algunes a mode de repte.

Seguint les instruccions del Departament sobre l'obertura de centres d'educació especial en fase 2 de desescalada, s'ha ofert a les famílies acollida per nens i nenes de 3 a 6 anys, atencions personalitzades i tutories, així com la possibilitat d’anar a buscar i rebre assessorament sobre els productes de suport per al posicionament i la mobilitat i la comunicació que encara no s’havien pogut recollir (bipedestador, caminador, plafó de comunicació...). El Centre d’Educació Especial ha fet un esforç de coordinació amb tots els professionals per poder elaborar la memòria anual, les avaluacions del curs, els protocols d’obertura de juny i s’està treballant en l’obertura de setembre. També han participat en seminaris específics que han promogut els serveis territorials de Lleida i diverses formacions telemàtiques.

Pel que fa a la Residència que sempre ha estat en ple funcionament, cal recordar i agrair que amb l’esforç de tot l’equip de professionals és un èxit absolut no haver tingut cap contagi en aquests mesos tan complicats. Des de la fase 2 els residents han pogut rebre les visites d’un familiar. Eren visites molt esperades tant pels residents com per a les seves famílies, perquè malgrat saber que l’atenció, les activitats, l’estimulació... que s’han proposat durant aquestes setmanes han estat pensades per fer el més amè possible les setmanes de confinament, res substitueix el contacte amb les persones estimades. Les visites de famílies s’han fet sota les més estrictes mesures de seguretat i prenent totes les precaucions contemplades als protocols elaborats.

El Centre per a l'Autonomia Personal Sirius-AREMI ha estat actiu igualment compartint a les xarxes socials webinars amb recomanacions tècniques adreçades als professionals de l’àmbit sòcio-sanitari.

#totaniràbé #ensensortirem

el 17-06-2020