AREMI present al Congrés del Dia Mundial de la Paràlisi Cerebral

Amb l’associació cordovesa ASPACYS i la Federació Andalusa com a amfitrions de la trobada, vam poder compartir experiències, aprendre noves línies de treball al voltant dels drets de les persones amb pluridiscapacitat però sobretot vam ser testimonis de la força, la voluntat i l’esperit de superació dels principals ponents; tant de persones amb Paràlisi Cerebral com de professionals que han aconseguit avenços en qualsevol dels aspectes que envolten el dia a dia de les persones amb Paràlisi Cerebral. El Congrés va comptar amb la participació de més de 500 persones de les quals 200 eren persones amb Paràlisi Cerebral.

El vídeo “Dále la vuelta” ha estat el protagonista de la campanya del Dia Mundial d’aquest any. Un vídeo en què amb ironia es posa de manifest la vulneració dels drets de les persones amb Paràlisi Cerebral. El vídeo mostra diverses escenes quotidianes on la persona sense discapacitat es veu immersa en un món on la “diferent” és ella. Fent autoburla de la paraula “especialitos” el vídeo repassa situacions reals i diàries on es manifesta aquesta vulneració constant  dels drets.

El Congrés com a colofó de la commemoració en l'àmbit estatal del Dia Mundial de la Paràlisi Cerebral va comptar amb la presència de les màximes autoritats locals en l’acte institucional que va seguir a les ponències i en el qual es van lliurar les premis de la IX convocatòria 2019 dels guardons ASPACE Ipsen Pharma. Cal destacar el suport que va suposar la presència de la Ministra de Sanitat, Consum i Benestar Social en funcions Ma Luisa Carcedo.

el 11-10-2019