Benvinguda 2024

Hem començat l’any amb molt bon peu. Amb tots els bons propòsits de cara a l’any que comença, hi afegim tres notícies d’especial importància per al nostre sector.

D’una banda s’avança amb la Llei del Tercer Sector, el nostre. Ja fa un any i mig que el text de la Llei, que compta amb el consens de tot el sector, s’està tramitant al Parlament de Catalunya a través de la Taula d’Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya i la Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya. Ara s’ha donat pas a la fase d’esmenes i es preveu que es pugui aprovar cap a l’estiu.

Com a segona notícia important destaquem que s’ha avançat amb la reforma de la Llei de Mecenatge. S’actualitza la llista d’activitats econòmiques que poden beneficiar-se dels avantatges fiscals “En concret, s’incorporen les accions d’inserció sociolaboral de persones en risc d’exclusió social. Aquests avantatges suposen que si abans es preveia una reducció del 80% en L’IRPF en donacions de particulars fins a 150 euros, ara s’ha incrementat fins als 250 euros. Per a les empreses l’increment és del 35 al 40%  i a més a més si la persona física o jurídica dóna durant tres anys la mateixa quantitat, podrà obtenir un 5% addicional, les físiques, i un 10% les jurídiques. És una bona notícia que ens ajuda alhora de donar una bona contraprestació a les empreses que es vinculen, a través dels seus valors o de la seva RSC, en la recerca de finançament per a nous projectes i activitats que promovem per a les persones amb Paràlisi Cerebral i discapacitats similars.

La tercera gran notícia pel sector de la discapacitat és que finalment s’ha aconseguit la  reforma de l’article 49 de la Constitució que s’ha aprovat al Congrés dels Diputats. Amb aquesta reforma s’aconsegueix eliminar el terme Disminuït físic, sensorial i psíquics per persona amb discapacitat, actualitzant-ne el llenguatge i el contingut, preveu que les persones amb discapacitat exerceixen els drets previstos al Títol I en condicions de llibertat i igualtat reals i efectives. També es regularà per llei, la protecció especial necessària per a aquest exercici. Es preveu que els poders públics impulsin polítiques que garanteixin la plena autonomia personal i la inclusió social de les persones amb discapacitat, en entorns universalment accessibles. N’estem molt contents perquè és un pas endavant per garantir la igualtat d’oportunitats per a totes les persones indistintament de les seves capacitats.

A AREMI tenim moltes ganes de continuar fent una tasca excel·lent que exercim amb el màxim rigor i professionalitat per millorar la qualitat de vida de les persones del nostre col·lectiu. Ens agrada promoure accions i campanyes de sensibilització de les quals en rebreu informació a través de les nostres xarxes socials. Ens agradarà molt que en participeu.

SOM-HI!!!

el 13-02-2024