COMMEMOREM EL DIA MUNDIAL DE LA PARÀLISI CEREBRAL 2021

Persones amb Paràlisi Cerebral i Pluridiscapacitat, famílies de l’Associació AREMI de Lleida i professionals ens hem mobilitzat per demandar els suports que necessiten les #168hores les persones amb grans necessitats de suport

La campanya d’enguany ha posat en primer pla les persones amb grans necessitats de suport de les comarques de Ponent. Són les 24 hores dels set dies de la setmana #168hores. La seva situació de dependència a conseqüència de la seva pluridiscapacitat els fa necessari comptar amb suports per acomplir qualsevol activitat del dia a dia: aixecar-se, passejar, menjar, beure, dormir, asseure's, vestir-se, moure's, en definitiva, per a tot.

Amb aquest motiu l’Entitat ha convidat a autoritats i premsa de la ciutat a visitar el Centre AREMI on han estat rebuts per persones amb Paràlisi Cerebral i discapacitats similars, juntament amb familiars i professionals dels serveis AREMI. Hem volgut visibilitzar el col·lectiu alhora que reivindicar conjuntament la importància de què les persones amb Paràlisi Cerebral comptin amb els suports necessaris per poder participar en la societat en igualtat de condicions.

Gairebé el 80% de les persones amb Paràlisi Cerebral tenen grans necessitats de suport, ja sigui a nivell físic, intel·lectual, comunicacional, o per combinació de dos o més factors.

L’acte ha comptat amb la benvinguda de la presidenta que ha donat pas a unes paraules dels directors dels tres serveis de l’entitat que han contextualitzat l’acte continuant amb el testimoni en primera persona d'una persona amb paràlisi cerebral i l’altre el d'una mare d’una noia amb la mateixa discapacitat que han explicat la seva experiència. Seguidament s’ha llegit el manifest i a continuació les autoritats presents han pronunciat unes paraules de suport, reconeixement i agraïment per la tasca que desenvolupem a l’entitat des de fa més de 40 anys.

L'acte commemoratiu ha seguit amb una breu visita al Centre Ocupacional i al Centre d’Educació que ha permès mostrar els espais on es fa l’atenció directa a les persones usuàries. Per acabar de fer aquesta visibilització l’acte ha conclòs amb la projecció d’un documental centrat en detallar la vida, des de la vessant personal, familiar i professional, de les persones amb Paràlisi Cerebral amb grans necessitats de suport.

En aquesta jornada s'ha fet una crida a la ciutadania a través de les Xarxes Socials perquè se sumessin a la campanya que promou la Confederación ASPACE amb el hastag #168 horas.

el 14-10-2021