Qué estás buscant?

Congrés de Paràlisi Cerebral 2017

Congrés de Paràlisi Cerebral 2017

Més de 500 persones van acudir el cap de setmana del 14-15 d'octubre al Congrés de Paràlisi Cerebral 2017, 100 d'ells amb paràlisi cerebral. Un petit grup de la nostra entitat també hi va estar present. Representants dels usuaris, professionals i junta directiva de l'Associació AREMI també hi érem presents, acompanyats de membres de la  FEPCCAT.

A través de les diferents ponències, el col·lectiu va reclamar el seu dret a viure i decidir per ells mateixos i a no ser tractats com a eterns nens.

Va iniciar el Congrés la Presidenta de la Confederación ASPACE, Manuela Muro mostrant unes paraules directament a les persones amb Paràlisi Cerebral, comentant que el congrés és d'ells mateixos, el seu dia, la raó per la qual ens havia convocat a tots.

Seguidament, la primera ponència va anar a càrrec de Míriam Fernàndez, cantant i oradora amb Paràlisi cerebral, que explicava les barreres que es podien trobar en el dia a dia, se les ficava cadascú, realitats des de diferents punts de vista.

El taller "Què ens diferencia de altres discapacitats?" va anar a càrrec de Rafael Cobo i Martha Tejada, mestres d'educació especial de "El Despertar";Rosa Blanco, representant de la Red Activa de Amanecer ASPACE  i Eva Lorca, representant de la Red Activa de ASTRAPACE Murcia. Tres ponències on es contemplava la Paràlisi Cerebral  de de la infància, la vida adulta i l'envelliment.

La taula rodona "La participació social de les persones amb Paràlisi Cerebral" va anar a càrrec de Alejandro Martínez, d'ASPACE Rioja; Raúl Iván Perales d'APPC Tarragona . Milagros Muñoz, Concha Lisa i José Mª Uría (ASPACE Sevilla, Huesca i Gipuzkoa) parlaven de la participació de les persones amb grans dependències. Finalment  Javier Fernández, d'APAMP Vigo donava testimoni sobre participació i sobreprotecció.

La tarda va anar dirigida a diferents tallers: "Tractaments i teràpies",  "Tecnologia al servei de les persones" i "Autodeterminació en la infància"

 

      

 

   

Publicat
el 18-10-2017
comparteix...
Últimes notícies
Diumenge 11 de juny. Vine a caminar per l’Horta de Lleida! REGLAMENT PER A LA 1ª CAMINADA INCLUSIVA I PET-FRIENDLY QUE ORGANITZA LA FUNDACIÓ PRIVADA AREMI Llegir més
El Premi Solidaritat, atorgat per l’Institut de Drets Humans de Catalunya, reconeix a persones, col·lectius i entitats destacades per la seva lluita en defensa dels drets humans. D’aquesta manera, es reconeix a la Presidenta de l’Associació AREMI.Llegir més
Lleida, 2 de març de 2023. El president de l’Associació de Veïns de Balàfia, Toni Baró i la presidenta de l’Associació AREMI, Ma Mercè Batlle, han acordat que la relació de més de 9 anys que ambdues entitats han mantingut per organitzar una proposta únLlegir més
Recordeu el dinar de Nadal de la Residència i el del Centre de les passades festes on vam fer tots plegats un brindis demanant un any nou, ple de coses positives per a tots nosaltres i les persones amb i per les quals treballem? Jo personalment,Llegir més

El nostre Facebook

Visita el nostre Youtube