Dia 3 de Desembre, Dia Internacional de la Discapacitat

Hem commemorat el nostre dia. El dia en el qual els col·lectius de persones amb discapacitat parlem en veu alta de la nostra situació, dels nostres drets i també de les nostres reivindicacions. Aquest any, més que mai, hem alertat a la societat de què estem anant enrere. S’estan vulnerant els drets de les persones amb discapacitat. No volem que la COVID-19 sigui l’excusa per camuflar moltes mancances que ja venen de lluny: infrafinançament crònic, polítiques sociosanitàries massa genèriques que no posen la persona al centre de les decisions, recursos insuficients per garantir la qualitat de vida de totes les persones…

També volem reivindicar l’excel·lent tasca que han dut a terme els professionals de l’àmbit social. Professionals que més que mai han demostrat un compromís envers nosaltres que no s’ha vist compensat. Cal i demanem un reconeixement institucional i públic a tots els que d’alguna manera o altra han estat al nostre costat.

En aquesta ocasió ha estat una acció virtual. Les principals entitats i federacions de Lleida vam optar per fer una campanya digital. Les xarxes, juntament amb els mitjans de comunicació,  han estat les plataformes per difondre i compartir set vídeos d’un minut de durada cadascun.

Set vídeos amb set testimonis de persones amb diverses discapacitats parlant en primera persona de la seva experiència davant de la Covid. Set testimonis molt valuosos per conèixer la realitat de les persones amb discapacitat: por, incomprensió, angoixa, no sentir-se part de la solució… sensacions que comparteixen els protagonistes d’una campanya que ha omplert les xarxes de realitat.

Amb motiu d’aquesta jornada volem que s’escoltin les demandes de tot el col·lectiu, volem una societat inclusiva de veritat, volem polítiques que tinguin en compte la realitat de vida de cada persona amb discapacitat sumant-hi tots els aspectes: vida independent, salut,  feina, oci i temps lliure, sexualitat/afectivitat, envelliment, sobrecàrrega de les famílies, etc. Mentre aquest objectiu no es compleixi seguirem lluitant, seguirem reivindicant i seguirem aquí per donar suport al col·lectiu de persones amb Paràlisi Cerebral i discapacitats similars.

Us animem a veure tots els testimonis seguint aquest enllaç:

el 04-12-2020