Dia Mundial de la Paràlisi Cerebral 2018

Dissabte, 06 d'octubre es celebra el DMPC (Dia Mundial de la Paràlisi Cerebral), i AREMI ens hem sumat a la campanya #MiraDeFrente #MiraEndavant de la Confederación ASPACE, en relació al Dret a la Intimitat, l'Afectivitat i la Sexualitat de les persones amb Paràlisi Cerebral i discapacitats similars.

El dimecres 03 d'octubre de 2018, ens vam traslladar a la Plaça de la Paeria per celebrar aquesta jornada festiva i reivindicativa.

Tot començava a les 10h escalfant els motors i assajant unes quantes vegades la Flashmob que realitzaríem més tard. A les 10:30h iniciem l'acte amb unes paraules de la Presidenta de l'Associació AREMI, Mª Mercè Batlle, acompanyada de l'Alcalde de Lleida, Felix Larrosa.

Posteriorment, de la mà del Jose i la Marta, realitzem un dels actes importants del dia, la lectura del Manifest. Aquest any enfocat amb la campanya que s'està duent a terme a totes les entitats de l'estat, l'afectivitat i la sexualitat. Malauradament, l'educació i la societat ens ha marcat amb uns canons i uns estereotips que consideren el sexe com quelcom tabú i difícil de parlar i tractar... Si afegim una discapacitat, la cosa es complica, i es tendeix a mirar cap a una altra banda. L'objectiu és ampliar el concepte de sexualitat, reivindicant que no sols limita a l'erotisme, sinó que també significa intimitat, donat que succeeix en espais de la vida quotidiana com el fet de vestir i desvestir i la neteja diària.

De fons anava sonant una cançó ben important. "No mires a otro lado". Un rap-trap compost per a l'ocasió, una manera potent i diferent de mostrar aquestes reivindicacions. Escolteu i gaudiu del videoclip, de ben segur no us deixa indiferents...

Arribava la part més festiva, el moment de ballar la Flashmob. Amb la cançó "Jo sóc com Tu" de Marató Rumba All Stars i el Projecte Santi de la Fundació El Maresme, ballada algunes vegades seguides, ficàvem en moviment  l'objectiu de la cançó: Tots som iguals, i que la sexualitat pot ser tan diversa com persones hi ha al món.

Si teniu ganes de veure en imatges tot aquest dia... segueix el següent enllaç.

el 04-10-2018