"Dret al Vertígen"

Dret al vertigen és el nom del taller que s’ha realitzat el dia 13 de gener al Centre d’Educació Especial AREMI. Hi ha participat nens i nenes de l’Escola AREMI i de l’Escola Ciutat Jardí. Ha estat una activitat cent per cent inclusiva perquè la voluntat del projecte és la reivindicació del Dret al Joc de tots els nens i nenes, independentment de les seves capacitats.

En aquest taller s’han fet activitats que han aproximat als infants a il·lusions òptiques relacionades amb el moviment com les que produeixen les baldufes òptiques (partint de referents com els rotreliefs de Marcel Duchamp) o els zoòtrops (amb referents com les fotografies d’Edward Muybridge).

Amb els resultats d’aquesta activitat s’acabarà de dissenyar el Carrussel adaptat que s’ubicarà al pati de les instal·lacions de l’Associació AREMI.

El projecte, s’emmarca dins la convocatòria Art for Change 2017 de l’Obra Social«La Caixa» sota la direcció artística de l’arquitecta Izaskun Chinchilla. El desenvolupa el Centre d’Art la Panera i està adreçada a les persones usuàries de l’Associació AREMI,

La intenció del projecte per part de l’estudi d’arquitectura de l’Izaskun Chinchilla ha estat investigar i produir elements, amb la resistència, durabilitat i seguretat necessàries, que permetin estimular la mobilitat dels nens i nenes amb necessitats especials i que es puguin incloure en un parc públic.

el 15-01-2020