EL BAPS. UN SERVEI ALINEAT AMB ELS ODS

Avui us parlarem del BAPS i com es pot tirar endavant un projecte de préstec, temporal i gratuït, de productes de suport adreçat a cobrir les necessitats de persones que es troben en situació de vulnerabilitat i risc d'exclusió social, persones que necessiten fer ús d'aquests productes i materials de primera necessitat.

Els productes de préstec abasten les necessitats que poden sorgir al llarg de tot el cicle de vida, des d'infants fins a situacions de final de vida.

Gràcies a la COSPE 2023 que gestiona el Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, el BAPS ha pogut cobrir tota la demanda rebuda per persones i famílies de moltes comarques lleidatanes, entre elles l'Urgell, el Pla d'Urgell, el Segrià, la Segarra, i la Noguera.

Les dades parlen per si soles: El 2023 s'ha donat resposta a 241 demandes de préstecs, i han quedat pendents de donar resposta, en llista d'espera, unes 46 sol·licituds de préstec.

Un cop rebuda la sol·licitud de demanda de producte, la professional en fa un assessorament i una orientació. Gestiona el tràmit corresponent i el transport del producte, en fa el seguiment de la funcionalitat i l'eficiència, per assegurar que el producte prestat s'ajusta a les necessitats de la persona i la situació.

Un cop retornat i feta la valoració del servei, el producte de nou al BAPS, és higienitzat i desinfectat per tal de garantir un bon estat pel següent préstec.

Conscienciar per recollir productes en desús, donar-los una altra oportunitat, tenir-los en òptimes condicions i fer aquesta tasca cíclica de reciclatge, és un programa perfectament alineat amb els ODS concretament amb el número 12: Producció i consum responsable.

el 20-12-2023