El Pla d'Intervenció en Afectivitat i Sexualitat continua...

El passat 08 de maig, els tres serveis de l'Associació AREMI, Centre Educatiu, Centre Ocupacional i Residència,  vam tenir l'oportunitat de donar continuïtat al "Pla d'Intervenció en Afectivitat i Sexualitat", promogut per la Confederación ASPACE i l'entitat "Sexualitat i Discapacitat", i gràcies al finançament de l'Obra Social "La Caixa".

Aquest cop, la sessió matinal de 4 hores, impartida per Carlos de la Cruz, va consistir en debatre i compartir sobre casos i situacions que podem trobar-nos els equips de professionals en el nostre dia a dia als diferents serveis. Aquesta sessió va anar acompanyada d'una contextualització i recordatori sobre els principals objectius que ha de tenir l'Educació Sexual: Aprendre a coneixer-se, aprendre a acceptar-se i aprendre a viure's (satisfacció). Un matí profitós en el qual vam recollir pautes i pistes que ens ajuden als professionals a fer-nos conscients en l'actitud a prendre  enfront  les diferents situacions  que es poden viure en el dia a dia amb les persones usuàries, tenint clara la diferència entre espai d'intimitat i espai prohibit.

La mateixa tarda es va oferir un espai per a les famílies. El mateix formador, Carlos de la Cruz, va realitzar un taller a un grup de familiars. El desenvolupament afectivo-sexual és un dels aspectes més importants i fonamentals en el creixement evolutiu de les persones amb Paràlisi Cerebral o amb Discapacitats Similars. Molt sovint, font de dubtes, falses creences o pors. Raó per la qual resulta important poder treballar amb els familiars per tenir l'oportunitat de delimitar quins són els veritables objectius de l'educació afectivo-sexual de nens i nenes, adolescents, joves i persones adultes amb Paràlisi Cerebral i amb Discapacitats Similars.

Seguim treballant...!!!

el 15-05-2019