Escrit als professionals de l’entitat amb motiu del reconeixement que em fa l’IDHC

Recordeu el dinar de Nadal de la Residència i el del Centre de les passades festes on vam fer tots plegats un brindis demanant un any nou, ple de coses positives per a tots nosaltres i les persones amb i per les quals treballem?  Jo personalment, vaig demanar que canviés el tarannà del 2022, un any que com sabeu per a mi ha estat molt dur.

Serà el brindis o no, la qüestió és que l’any 2023 no podia començar d’una millor manera.  A començament de l’any, en tornar de les vacances de Nadal, vaig rebre una trucada,  la presidenta de l’IDHC, Sra. Montse Tafalla, em notificava oficialment que la junta de l’Institut dels Drets Humans de Catalunya havia decidit atorgar-me el premi  SOLIDARITAT 2022 per la meva tasca en favor dels drets de les persones amb discapacitat.

Em va dir que el jurat del premi, format per representants d’organitzacions socials i activistes de drets humans, “reconeix en aquesta edició el compromís i entrega d’una persona amb una llarga i destacada trajectòria dedicada als drets de les persones amb discapacitat, especialment amb Paràlisi Cerebral”

Bé, com us podreu imaginar, estic molt contenta i em sento molt honorada per ser mereixedora d’un premi d’aquestes característiques. Però, sobretot, ho estic pel col·lectiu que represento perquè aquest premi és també l’evidència de que hem avançat, com a societat, i a Lleida en particular, en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Tot el que us explico ho heu viscut en primera persona, molts heu estat els protagonistes i els impulsors desenvolupant la vostra ocupació com a professionals de l’Associació AREMI. A tots i totes vosaltres us vull demanar que aquest guardó us el sentiu una mica vostre. Jo en sóc la representant pública  en tant que presidenta de l’entitat, però visibilitzo una feina que fem tots i totes. Fem plegats un treball constant, persistent, imparable... gràcies a la vostra experiència i les vostres reflexions fruit de la vostra feina al costat de les persones amb Paràlisi Cerebral i discapacitats similars, he pogut plantejar, redactar, presentar, esmenar, reclamar, evidenciar i  lluitar fent un activisme ferm i decidit. Per tant, sense el vostre treball vocacional i constant a mi no em  donarien aquest premi.

Gràcies per fer equip, per haver-me ajudat a ser tant grans i a que es reconegui aquesta feina imparable i decidida a fer que el món sigui un lloc amable i accessible per a tothom. El dia 6 de març, dia de l’acte al Parlament on em donaran el premi, segur que estaré pensant en tots i totes vosaltres.

el 30-01-2023