Ja hem iniciat el Pla d'Intervenció en Afectivitat i Sexualitat

Els dies 20,21 i 22 de febrer, a l'Associació AREMI vam tenir l'oportunitat d'iniciar el "Pla d'Intervenció en Afectivitat i Sexualitat", promogut per la Confederación ASPACE i l'entitat "Sexualitat i Discapacitat", i gràcies al finançament de l'Obra Social "La Caixa".

Tres dies que formen part de la primera fase d'aquest Pla d'Intervenció i que va constar d'una formació distribuïda en dos dies. Uns 40 professionals dels diferents serveis de l'entitat (Centre Educatiu, Centre Ocupacional i Residència), sota el lema "Atender, educar y prestar apoyos a la Sexualidad de las Personas con Parálisis Cerebral". Sensibilitzar i unificar criteris en una temàtica, que en principi, tothom n'és sabedor, però que mai deixa de ser tabú, i encara més en aquest àmbit, difícil d'abordar.

El tercer dia, un total de 25 persones usuàries també van tenir l'oportunitat de realitzar un taller formatiu. La dinàmica de la "Fotoparaula" va ser l'excusa per a poder treballar, a través de la coneixença dels sentits, els diferents temes que anaven aflorant en relació a l'afectivitat i la pròpia sexualitat.

Gràcies a Natalia Rubio, formadora del Pla, aquests tres dies ens han donat una pinzellada i han iniciat una inquietud en espera per a la segona fase d'intervenció. La intenció serà poder concretar, especificar i abordar situacions i casos, ja sigui per part dels professionals, com de les mateixes persones usuàries... sense oblidar d'una reunió/xerrada amb les famílies, part important en l'abordatge del tema.

el 27-02-2019