L’Associació AREMI tanca el 2021 amb la posada en marxa del BAPS

L’Associació AREMI tanca el 2021 amb la posada en marxa d’un nou servei GRATUÏT de préstec de productes de suport a TOTA la ciutadania.

Des de l’entitat animem a que les persones que ja no facin ús de material de suport: crosses, cadires de rodes, llits articulats... ens el cedeixin. Li donarem un nou ús fomentant l’economia circular.

Perquè el Banc de Productes de Suport AREMI (BAPS) és un servei de préstec GRATUÏT que cedeix diferents productes de suport amb caràcter temporal, a persones en situació de dependència temporal o permanent, amb l’objectiu de millorar la seva autonomia personal, i facilitar la tasca de les persones que en tenen cura.

L’Associació AREMI treballa amb i per les persones amb Paràlisi Cerebral i Pluridiscapacitat. Està especialitzada en l’atenció a persones amb grans necessitats de suport, compta amb una dilatada experiència en l’ús de productes de suport per tal de promoure l’autonomia personal, la comunicació i la qualitat de vida en general, de les persones ateses als seus serveis. El BAPS és per tant, fruït d’un procés de creixement, i la manera de tancar el cercle d’atenció i suport que caracteritza l’Associació AREMI.

Tota l’expertesa i experiència dels i les professionals de l’entitat, es posa a l’abast de la comunitat per promoure la millora de la qualitat de vida de les persones, des d’una perspectiva habilitadora i inclusiva.

Davant de l’increment de demandes de persones amb una situació de dependència, de totes les edats, que requereixen d’ajudes tècniques i  productes de suport bàsics per a la millora de la seva autonomia i qualitat de vida, l’Associació AREMI va detectar la necessitat de crear aquest Banc de Productes de Suport.

El BAPS, és un recurs gratuït a l’abast de qualsevol persona que, amb caràcter temporal o permanent, es trobi en una situació de dependència. Engloba totes les  etapes de la vida de la persona: infància, adolescència, etapa adulta i final de vida, és a dir, tot el cicle vital.

Aquest Servei dóna resposta a aquestes demandes, deixant en préstec gratuït, i de forma temporal, tots aquests productes de suport bàsics per millorar la seva qualitat de vida.

El BAPS posa a disposició de la persona que fa la demanda, un catàleg de productes, on podrà disposar: des d’una crossa fins a un caminador, ajuts pel bany , un llit articulat, taules adaptades, caminadors infantils, grues o bé una cadira de rodes, entre d’altres. Se l’assessorarà, se li ensenyarà l’ús i se’n farà el seguiment corresponent a banda de facilitar-li el transport i la recollida.

S’ha posat en marxa també, una Campanya de recollida de material ortopèdic i productes de suport que ja no s’utilitzen, i poder així donar-hi un segon ús i ampliar el catàleg de productes del BAPS.

El BAPS està operatiu i inaugurarà el seu web el mes de gener de 2022. Per contactar amb el servei, podeu trucar directament al telèfon 676459262 i al 973264644.

Lleida, desembre 2021

el 21-12-2021