Qui respira amb el programa Respir?

Tothom. Perquè és un programa a mida de les persones amb Paràlisi Cerebral i pluridiscapacitat usuàries de qualsevol servei de l’Associació i per a les seves famílies.

El Programa Respir és una oportunitat per a la persona amb discapacitat de fer activitats que a casa no fa habitualment. Una possibilitat de socialitzar amb persones amb característiques similars en un espai adaptat com és la Residència AREMI,  que compta amb un equip especialitzat que proporciona la seguretat de deixar a la persona en les millors condicions per passar uns dies diferents i enriquidors fora de la llar.

I per a la família? Doncs suposa  la possibilitat de tenir uns dies de descans, per trencar rutines, per cuidar-se i per fer activitats que segurament al estar al càrrec de una persona amb gran dependència, no es poden programar amb facilitat.

Desprès de l’època dura de la Pandèmia l’entitat ha apostat per oferir unes dates de respir durant l’època estiuenca, de manera que les famílies poguessin combinar el seu descans i les seves vacances, programant-ho  amb una flexibilitat que feia temps que no en disposaven.

El Programa ha estat en funcionament els mesos de juliol i agost.  10 persones s’han sumat al programa i moltes d’elles han repetit els caps de setmana que s’ha pogut. Es pretén donar-li continuïtat  fins a final d’any.

Durant el programa  hem seguit els protocols que exigeix sanitat pel que fa als espais residencials, de manera que la unitat de Respir ha estat en grup bombolla sense mantenir contacte amb els residents habituals. La seguretat ha estat garantida.

Ho valorem, com sempre, com una oportunitat extraordinària per a totes les parts que ens hi sumem.

Aquest programa es pot dur a terme gràcies a l’assignació del 0,7% de l’IRPF del Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya.

el 25-10-2021